2009-10-11

Tack för maten

Alma har blivit så otroligt duktig på att prata.
Bara på de sista veckorna har hon börjat prata med två - tre ords meningar, där hennes längsta än så länge är "Tack för maten" vilket hon säger när hon har ätit klart varje gång.

Det här är naturligtvis hur gulligt som hällst, mamma och pappa är SÅÅÅ stolta.

Men........
Det finns en baksida oxå.......

Igår när jag och Alma var i hallen (mamma i köket) så släppte jag "väder", en liten liten smygar fis som tog sig ton precis i slutskedet (ett litet vackert två struket C).

Alma stannade upp stirrade på mig och ropar "PAPPA BAJSAR"

6 kommentarer:

Barbro Binda sa...

Hahaha, DEN baksidan får du passa noga när lilla fröken är i närheten! Du får köra dina strukna C:n i lönndom hädanefter. Kram på re Kallsing! :-)

anna ringström sa...

Hej Fredrik.

Kusin Anna här och kollar in din blogg!! Har fått mig många skratt när jag läst bland dina inlägg!!

"Hittade" din syster på Facebook och fick tips av henne om din blogg. Jag tyckte att hon kunde sätta in lite kort på sig själv och familjen men hon tyckte jag kunde kika på din blogg om det fanns kort där istället =)

Så kul att se din fina familj och huset. Kalle har en 4 årig dotter som heter Tilda. Hon är så lik din Alma. Källängs generna ger sig tillkänna! =)

Angående detta inlägg, jag är ju förskollärare och jobbar med småttingar. Man får höra mycket "sanningar" från barnen. Rapar och fisar är nog bara en bagatell. Vi får höra ett och annat, tex hur barnen vill ha lika "långa" bröst som mamma när de blir stora...

Ha det bra kusin vitamin!!
Anna

Kallangs Photography sa...

Barbro- jo du tänk att man får lov att gå runt och ha en "baktanke" så fort lilla damen Källängs är med =)

Anna- HEEEEEEEEEEJ, hur kul är inte det här =)Hur är det? Det är ju så långt mellan gångerna nu =(

Hohoho, "lill Kalle" .... dotter 4år....... huga säger jag bara.
Alltså sist jag hörde talas om Kalle så var det för att han körde radiostyrda bilar (jag höll ju på med flyg ett tag =))

Det är faktiskt sant med barn, man visste inte vad livet gick ut på förren man skaffar en liten krabat som talar om för en =)

Lova att hälsa alla!!

Camilla med C sa...

Nu var det väl inte direkt nån "smygare" som du släppte av så fint i hallen... hihi!

Kram, Fru Källängs

Kallangs Photography sa...

Där kom den jag väntade faktiskt på den kommentaren =)

Jag erkänner, den gjorde nog ett mindre utslag på richterskalan =)

Ville se vad min fru skulle skriva, hihi

Anna Ringström sa...

Måste ju lämna en kommentar om min bror. Jag tycker minsann också att det var nyss han "lekte" med radiobilar. Vips så blev han sen tvåbarns far (Tilda 4 och Markus 2) och fick nya, större "leksaker" i garaget, fyrhjuling och skoter.

Men det är väl en lillebrors lott, att ingen förväntar sig att de ska bli vuxna. Eller vad säger du?!

Jag är ju ingen bloggare, snarare "facebookare". Om du vill veta lite mer om oss i norr (Insjön/Rättvik) får du gärna skicka mig ett mail till anna-ringstrom@hotmail.com så kan jag skriva lite utförligare. Helt utan förpliktelse att svara...

Ha det gött!!