2009-10-07

Projektledarutbildning

Vi har ju en omorganisation här på jobbet vilket kommer att innebära att många kommer att få nya arbetsuppgifter och en del chefer kommer att bytas ut. Det betyder också att jag kommer att få nya arbetsuppgifter, vilket är kanon!.
Hitintills så har vi två nya chefer, en kvinnlig och en manlig chef.

***

Strax efter klockan fyra så ropar hon att jag ska komma in till henne trotts att jag har slutat för dagen för längesedan. Jag väntade en stund men hon ropade ju en gång till, så jag fick väll gå in och kolla vad det var då.
Hon ville ha en kram och när jag tog upp henne så visade det sig att blöjan var blöt oxå så jag fick gå och byta den.
Det är alltså Alma jag pratar om, ni ser väll att det är ett nytt stycke i inlägget indikerat av "***".

När jag sedan skall lägga henne i sin säng igen så protesterar hon.
- Pappa kan sitta där i stolen medans du somnar igen, blir det bra?
-mmm
(jag sätter mig ner)
-musik!!!
-vill du ha musik? det är klart att du ska ha musik.
(sätter på Almas gonatt skiva)
Jag bestämmer mig för att jag sitter kvar de första 3 låtarna innan jag smyger ut igen)
När "sov du lilla videung", "blinka lilla stjärna" och "John blund" hade spelat klart reser jag mig upp och börjar smyga mot dörren, allt går bra tills jag börjar öppna dörren och månljuset kommer in i rummet.
-PAPPA!! SITT!!
-men pappa ska bara.......
-SHHHHHHH...... SITT (mycket bestämd i rösten)
-men jag måste gå på toaletten
-SHHHHHH (om man hade sett henne där i mörkret så hade hon även haft fingret för munnen medans hon shyshar)
-jag ska bara gå på toan sen kommer jag tillbaka
-mmm
jag går tar ett glas vatten och går tillbaka till stolen
Hmm, hur ska jag nu ta mig här ifrån egentligen?
Som tur är så har jag gått en "projektledar kurs" och en del i den är ju "förhandlings teknik" jag smider en plan i ca 2 låtar.
När "Vem kan segla för utan vind" och "Trollmors vaggsång" spelats klar sätt jag in min plan.....

Jag reser mig bestämt upp.....
-PAPPA SITT!
-Men pappa skall till jobbet imorgon och måste sova.......
-SHHH
-..... så nu sätter vi herr "vita björnen" här i stolen i stället (en stor vit isbjörnsnalle) som får föreställa pappa, och så har du ju "lill apan" och nallen i sängen också.
-NEJ!
-JO! (och så drar jag allt igen) och lägger till: -pappa är ju i rummet bredvid hela tiden.
-mmm

*HEHE* planen går i lås och jag kan gå och lägga mig igen och sova de sista härliga 90 minutrarna innan väckarklockan ringer......
Hihi.. jag visste jag skulle ha nytta av "projektledar utbildningen"! =)

Inga kommentarer: