2009-10-23

Syrror, nappar och Sill

Jag tillägnar detta inlägg min kära syster Anna.........

Jag är 33år och är sladdis, jag har en bror Ove 52år och två syrror Katarina 40+ ( vågar inte skriva exakt, kanske blir dålig stämning då =) och Anna 40+ (se förra parentesen, gentleman som jag är).
Jag är inte helt säker på om båda mina systrar var med på det, men jag VET att Anna är inblandad i alla fall.

Vi tar det från början:
Jag var väll en 8 år när jag följde med mamma, pappa och systrarna till farmor i Rönnes.

Jag använde fortfarande napp vid denna ålder, ja ja jag vet ni behöver inte säga något. Min mamma hade i alla fall gett mig ett ultimatum att "den här nappen" det är den sista, jag kommer inte att köpa någon ny!

Så jag höll ut på den så länge det bara gick, den var minstsagt sliten. Gummit hade börjat hårdna och den hade spruckit på flertalet ställen. Men den var min och jag använde den flitigt =)

Min kära syster vill naturligtvis hjälpa mamma lite grann på traven så hon helt sonika doppade MIN napp i sill spad.
Hur jag än försökta att skölja ren nappen så gick det inte att få bort sillsmaken.

Det har alltså färgat hela min uppväxt, det är inte förren på senare tid som jag har kunnat äta sill.

Man kan ju så efteråt i alla fall tacka syran för det fyndiga tilltaget så att man tillslut blev av med napp, trotts att jag då och då får prova Almas nappar =)

4 kommentarer:

Barbro Binda sa...

Jag hoppas att du ändå har fått i dig några snapsar under årens lopp, trots sillbristen. Trevlig helg på dig Kallsing! :-)

Kallangs Photography sa...

OK jag var tydligen 4-5år, phjuu det kändes ju lite bättre =)

Anonym sa...

Det måsste ha satt sig som en ond tagg efter som du minns det så väl, att du trodde du nästan var vuxen.

Kallangs Photography sa...

Ja det har varit traumatiskt, i alla fall att jag inte har kunnat äta sill. JAG ÄLSKAR SILL numera