2009-03-31

Tele2

För ca ett halvår sedan så bytte SSAB telefon abonnemang från Telia till Tele2. I början funkade det fin fint, och det var både billigare och smartare. Jag har ett privat nummer och ett företags nummer på samma simkort.

Men sen började de och anställa får på Tele 2 och sakta men säkert så började allt förfalla. Men nu har de nog fyllt ut alla vakanser med får, och hur bra är får på att skriva med tangent bord i vårat data samhälle?
Tydligen inte så bra, för nu fungerar tamej.....f-n ingenting.
Här är lite exempel:
  • Jag har vid ett tillfälle ringt ett på telefonen för programmerat nummer och kommit till en helt annan person!!!?
  • Det har vid 3 tillfällen ringt personer till mig som skall till tre helt okända för mig personer (olika varje gång) !!!?
  • I fredags ringde en kund ifrån tyskland och sökte en annan person, gissa om jag är bra på oförberedd engelska =) !!!?
  • SMS kan komma flera dagar efter att det är skickat.!!!?
  • Dessutom kan samma SMS komma någon dag efter detta igen!!!?
  • Nummer presentationen i telefonen fungerar inte över huvudtaget det kommer upp ett 08-nummer när någon ringer!!!?

Billigt??? undrar vad den dolda summan är för allt strul på SSAB just nu.

Här får ni en bild på deras IT-ingengör:

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en mycket trevlig idé! Vill bara tacka för den information du har delat. Bara fortsätta skriva denna typ av inlägg. Jag kommer att vara din trogna läsare. Tack igen.