2009-03-30

Stålforskardagar!

Idag har jag varit på en "stålforskardag" på högskolan, meningen var att jag skulle vara där hela dagen idag och även halva dagen imorgon Men jag gav upp efter halva dagen idag.
Först och främst det ROLIGASTE som hände var när en av föreläsarna fick tids brist på sitt föredrag och ursäktar sig med att "jag kom ju igång senare än tänkt" och alla i församlingen brister ut i skratt. Alla utom en vill säga, jag. Det var så "torrt" i luften att det borde ha gått att sätta eld på.
¤¤¤
När jag var ca 14år och hade hemläxa i religion, kommer jag ihåg att jag frågade min far (som kan otroligt mycket om mycket) kan du alla svenska kungar sedan 1400 talet.

-Öhh, nej

Jag tänkte att far kan ju inte detta och han har det ju bra endå, varför måste då jag kunna detta?

Denna fråga var applicerbar på ganska många ämnen vilket gjorde min skolgång mycket lättare.

Nej ett jobb man skulle ha haft är ljudteknikerpackat och klart. Man får åka runt hela jordklotet med diverse kändisar, se massor med saker, äta och festa kungligt. Dagen efter kan man gå upp sist av alla, man behöver inte duscha eller kamma sig, för man är ändå aldrig med på bild. Det enda man skall bära är en bandspelare och ett metspö med en mick på.

Inga kommentarer: