2009-03-18

Somliga straffar gud........

på direkten, heter det ju enligt en gammal vis fras.

Men visste ni att straffskalan är proportionerlig till vad man har gjort?
Det visste inte jag förren idag.

Exempel 1
I morse råkade jag ställa klockan på snooze när jag gick upp och 9min (kl: 06:04) senare tutade väckarklockan och väckte Camilla som inte alls ville gå upp då.

Då straffade gud mig direkt med att den berömda kupevärmaren inte fungerade och det var jätte kallt i bilen.
Det intressanta här är ju att han måste ju ha vetat detta redan kl 03:00 inatt för det var då den skulle ha startat med timern.

Exempel 2
Anders Kampl, (ordförande i Sverigedemokraterna, Borlänge) halkade i morse i viadukten (den som dom bygger om se tidigare inlägg) och smackade i backen så illa att han fick åka till sjukhuset.

Inga kommentarer: