2009-03-27

Inskolning Alma

Igår och idag skulle jag ha varit på inskolning med Alma. Men två av tre stycken lärare var sjuka i magsjuka så vi fick vara ute hela dagen. Men det var helt ok, en super fin dag med sol och värme faktiskt.

Jag upptäckte att när man är ett år så leker man inte så mycket ihop man står mest för sig själv och tittar på varann.

Medans barnen stod och tittade på varann så satt vi vid ett bord och diskuterade, det var mest mammor som var där med sina barn. De var 4 mammor och jag vid bordet, och där gick diskutionerna hur vida de skulle komma dagen efter (läs idag) eller inte.
De kom fram till att strunta i det, 3 av 4 skulle till IKEA och ville inte bli smittade i magsjuka så att utflykten skulle förstöras. Den lilla djävulen på min högra axel fick för sig att här skall vi skojja lite med mammorna. Så jag sa med allvarlig röst:

-Alma, vi går hit imorgon, magsjuka är ju mycket roligare än IKEA

Det roliga här är egentligen minerna på mammorna men de får ni tänka er själva hur de såg ut =O.

Inga kommentarer: