2009-03-16

¤Kupevärmaren¤

Kromosomen, är mikroskopiskt synliga färgbara strukturer i en cell, som framträder vid celldelningen, mitosen. En kromosom innehåller en lång tråd av DNA i vilken hela eller delar av genomet finns. Mellan celldelningarna luckras kromosomerna upp och syns som ett diffust nätverk i cellkärnan och de enskilda kromosomerna kan inte längre urskiljas.
Taget från wikipedia

Grejhittarkromosomen, finns enbart på kvinnor har aldrig hitentills hittats på män. Jag ger mig fan på att de har tappat bort den och kommer inte att hitta den förrän en kvinna hittar den åt dem.
Fredrik Källängs tes

¤¤¤Kupevärmaren¤¤¤

Halva den här vintern har vi varit utan kupevärmaren i en av våra två bilar. Så jag har flyttat den mellan bilarna titt som tätt för att man skall få värme i rätt bil vid rätt tillfälle.

Men tro mig när jag har letat efter den. Vi har en 10m2 friggebod hemma på gården, den har jag grundligt gått igenom 3ggr utan att hitta den. Som information så gjorde vi rent i den förra året så det är inte så mycket "skit" och oordning i den som man skulle kunna tro. Jag har letat i skrubben i huset (där är det lite mer stökigt) utan att hitta den. Jag har letat i tvättstugan vilket också har en tendens att samla på sig grejjor. Men icke, jag har tittat i bilarna hemma hos svärmor/svärfar men den finns ej.

Tills............. Camilla skulle ut i friggeboden och hämta en hammare.

2sek efter hon gått ut kommer hon in igen och ställer följande fråga:

- FREDRIK, hittade du inte kupevärmaren? med händerna i sidorna och en anklagande blick!

- Neeej, den är heeeeeeelt försvunnen.

-SÅG du inte kupevärmaren i friggeboden? samma blick och röstläge

Här börjar man ju ana ugglor i mossen, -Har du hittat den?

-JAA, OCH DET VAR JU INTE SPECIELLT SVÅRT!!!

-var var den då?

-GÅ ut och titta.

JAja, lommar ut och kollar och där står den direkt innan för dörren till höger, ovan på en bänk i midje höjd fullt synligt

SUCK! Ögona är det första man blir blind på

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhhh.. vad jag känner igen det där!! Vet inte hur många gånger man letat sig till vanvett när Geraldine hittat den på 3 röda.

Kallangs Photography sa...

visst är det sjuuuuuukt =)