2009-03-16

Super helg!


Hej allihopa!

Vilket super väder vi hade i helgen, varmt och skönt, man önskade nästan att man hade ett par skidor som man kunde ha tagit en tur med.

Jag och Alma var ute i snön och lekte i går medans mamma var på jobbet.
Jag stod och pratade med grannen Niclas och Alma hade för första gången hittat en vattenpöl ca 15 meter ifrån pappa. Där stod hon och plaskade för godan ro. Tills pappa såg det:

- Alma, gå bort där ifrån!
Alma tittar på pappa och vips tappar hon balansen och sitter i pölen
Pappa, springer med samma steg i sättning som Susanna Kallur i VM gjorde (förutom vurpan)
Som tur var höll overallen torrt
Typiskt om inte jag hade sagt något hade det häller aldrig hänt
¤¤¤
Sen kom Ronnie Högberg förbi, Ronnie är SSAB´s högsta chef här i Borlänge. Han var ute njöt av det fina vädret och av en slump gått in på våran återvändsgata.
Saga skällde ut Ronnie så hon hoppade av "ilska".
Jag kan lätt säga att ingen har vågat skälla ut honom som vår lilla vovve vågade =)
¤¤¤
Här har jag gjort en lista på Sagas rang ordning:
  1. Matte Camilla
  2. HusseHusse (farfar) Sören
  3. Tomas, Filips pappa
  4. Lill matte Alma
  5. HusseMatte (farmor) Maj-Lis
  6. Mat
  7. Leksakerna
  8. Snö
  9. Husse Fredrik

¤¤¤

Vad är TOTALFÖRNEDRING?

Det är när man är ute och rastar hunden (vi kan kalla henne för Saga) som sätter sig på en väl utvald torr fläck på asfalten och bajsar.

Sedan väntar man tills husse skall plocka upp och precis när han har sitt ansikte så långt ner det går. Krafsar man upp blötsnö i ansiktet på honom.

Älskade vovve!

Inga kommentarer: