2009-03-06

Akut musarm!!!

Jag fick ett sånt härligt meddelande idag på jobbet som jag bara måste dela med mig av. Det ringde ett samtal när jag satt på ett möte, jag skickade upptagetton till personen och därför blev det ett meddelande på telefonsvararen.

Först en förklaring på saker som nämns i klippet:

Ann Westin: Hon är våran ergonomi konsult på SSAB

Rolf Graff: Min jobbar kompis som sitter i samma rum som jag, sjukskriven pga en knä operation

Mouse trapper advanced: Ett hjälpmedel som skall förhindra bland annat musarm, man undrar ju vad som gör just den här modellen till "Advanced" (hjälpmedlet syns tydligt under tangentbordet på klippet)

Stålhälsan: Våran egen klinik (företagshälsovård) på SSAB

Jag bara måste skapa ett scenario också som extra krydda, tänk er följande:

SSAB´s topp säljare har jobbat i två och en halv månad på en order. Ordern är rekord stor (1,8 milj ton) och kommer lätt att vända hela SSAB's finanskris. Alla som är varslade kommer att få stanna kvar om han bara knyter an denna order.

Allt som är kvar är bara att klicka på OK! på datorn, och då händer det!!!

Han får AKUT MUSARM varje gång han försöker sträcka sig efter musen gör det så fruktansvärt ont -AAAJJJJJJJ. Det går bara inte. Han drabbas nästan av panik när han lyckas få av luren på telefonen och med näsan tryckt numret till Stålhälsan.

- HJÄLP, jag behöver genast en mouse trapper advanced (MTA) så jag kan trycka på OK! knappen.

Ann vet att Rolf har lånat en sådan som står på kontoret, men när hon ringer är han sjukskriven och hemma. Hon hittar hans hemnummer och ringer, han svarar och ger ett medgivande att det är ok att hämta MTA'n. Ring Källängs så fixar det sig.

Det är nu hon ringer till mig och eftersom det är upptaget får lov att lämna ett meddelande på telefonsvararen med både stress och "panik" i rösten.

se och lyssna på klippet!

Jag tog naturligtvis bilen och lämnade in MTA'n så fort jag hade hört meddelandet och tyvärr vet vi fortfarande inte hur det gick för killen med besväret!!

Inga kommentarer: