2010-05-27

stegtävlingen

Den här stegräkningen som jag har/är med i är rena fiaskot

Som man kunde läsa här på bloggen för tre veckor sedan så är jag med i Korpensstegräkning och direkt hade jag tekniska problem med min räknare (läs här!)

Men trotts att jag har löst de tekniska problemen har jag inte avancerat nämnvärt i tävlingen orsaken är MASSOR av olika omständigheter
Här ser ni min personliga graf över hur jag stegat

"Ser ni toppen i början, det var den dagen när allt fungerade som det skulle"
(men sedan blev det skit med alltihopa)
Lika bra att börja lista alla bortförklaringar här:
  • Mycket har att göra med min stora arbetsbörda på jobbet som har gjort att Onsdags badmintonen har ställts in varje vecka sedan stegtävlingens början.
  • och de gånger på senare tid som jag har kunnat så är inte Erik tillbaka på jobbet (han har nyligen blivit pappa)
  • När jag skulle träna första gången efter teknikhaveriet glömde jag bort räknaren på jobbet
  • Sedan stukade jag foten så jag kunde inte cykla eller träna riktigt på flera dagar
  • Helt plötsligt får jag punktering på cykeln (har typ hänt en gång tidigare på 15år)
  • Några gånger har räknaren hoppat loss från midjan och hängt i säkerhets anordningen som den är ansluten till (så man inte skall tappa bort den)
  • Egentligen borde jag inte bry mig för min dolda agenda med att vara med i Korpens stegräkning var ju att få korpavgiften betald (fotbollen).
  • och förra veckan på Onsdag så gick hållaren till stegräknaren fullständigt sönder...

Det var droppen, så nu skiter jag fullständigt i hur det går i "tävlingen", jag rör mig tillräckligt mycket i alla fall för att må bra, så de så!

Men idag hände något fantastiskt jag fick ett pris för mina insatser i stegningen :)

"One in a million"
(L.Danilsson har inte vunnit trotts att han har gått så mycket att hans lilltå ser ut som en skalad banan med rött i mitten)

PRISET!

"Plötsligt händer det?"

JAG VANN 10 X INGENTING!

Inga kommentarer: