2009-11-11

Veckorapport


Jag förstår att ni är nyfikna på allt som har hänt under de tysta dagarna, här är en sammanställning:

Först kan jag meddela att Farfar "Tomten" Källängs är hemma igen och mår bra. Föresten pappa är det nog dax att börja lägga ut annonser på "hyr en tomte", se kommentarerna på det här inlägget, se (länk)
¤¤¤
Börjar inte det här med "finanskris" att bli otroligt överdrivet nu?
Jag menar, det är inte ens spännande att skrapa trisslotter längre.
Jag fick två stycken lotter av min älskade dotter (och fru) på Farsdag och jag hade nog inte fått ihop tre lika om jag så hade fått klippt ihop dom till en.

Det borde vara ett krav att de skall vara "spännande" annars ska det vara reklamation.......

¤¤¤

Den nya bilen är fortfarande i första steget? (länk) man börjar bli lite orolig (länk)

¤¤¤

Jag har varit på en grundkurs i foto i helgen också, den var mycket givande. Föreläsaren var lagom rolig oxå vilket var ett plus. Det var nog närmare 70st i samma lokal men ändå lyckades han göra en bra genomgång på 2,5 timmar på 6 olika kamera modeller.

Han förklarade vad "variti program" på kameran var, ni vet de där inställningarna som man kan välja för ett visst ändamål ex. Landskap, porträtt, barn m.m
Det finns 40 000 bilder i kameran som referens, för att kameran skall göra en sådan bra inställning som möjligt, det är därför som ni ser Japaner springa runt med kameror överallt =)

Vi lovade oxå att alltid V V A, vilket betyder Våga Vägra Auto

¤¤¤

Och så har jag varit på en kurs i "6-sigma lean" i två dagar på jobbet. Jag skall bli en så kallad "Green beltare" det betyder att man får leda mindre projekt.

Jag är lite stolt över att jag lyckades förelämpa våra kursledare flertalet gånger, kalla grundaren för 6-sigma lean för knarkare samt skjutit en av deltagarna med en "mini katapultstol" och kom galant undan med det för att jag är rolig. JA, det kanske ser ut som skryt men det var faktiskt en av kursledarna som presenterade mig för de andra som: Källängs, du är ju den roliga, så nu är det bekräftat Jag svarade givetvis så här (länk)

Jag fick ett heders värt omdöme faktiskt: Blir man så där när man jobbar på bandverket? (alltså där jag jobbar).

Inga kommentarer: