2010-05-04

Juckräknaren

Sedan en vecka tillbaka har jag genom jobbet deltagit i en stegtävling arrangerat av Korpen något som jag tänkte att jag hade rimliga chanser i att vara en av de bättre i det lag som jag deltager i.
Jag cyklar ju sedan en månad tillbaka varje dag till och från jobbet och så tränar jag badminton på Onsdagar samt fotboll på Torsdagar.

Men ack så fel jag hade, jag har varje dag legat nästsist i laget och haft mycket kämpigt att nå "må bra målet" som ligger på 7000 steg / dag.
Det här har bekymrat mig i den milda grad att jag "anklagat" de andra i laget för fusk.

De har stegat runt på en 8000 tusen steg per dag (förutom L.Danielsson som ledar hela chabraket och gått 21mil första veckan dvs! 45000steg/dag) medans jag har kämpat mig upp till 5000 strecket
Exempel: Trotts att jag sprang på förra fotbollsträningen så att jag fick kramp i båda benen så fick jag bara ihop 8000 steg, suck.
Men igår fick jag nog efter en hel dag på jobbet bara lyckats skrapa ihop 70 steg började jag rikta misstankar på att det var fel på min utrustning.
Men när jag skakade den så räknade stegräknaren på som den skulle???
Felsökningen gick vidare och till slut gick det upp ett ljus för mig.
Tackvare min något för runda mage sitter räknaren lutat framåt och räknar alltså framåt och bakåt rörelser i stället för uppåt och neråt.

Idag har jag monterat stegräknaren på höften i stället och vips så får jag massor med steg, 1700 steg för cykelturen till jobbet jämfört med tidigare 280 steg säger sitt.
Med denna nya kunskap kan jag härmed meddela att om man gör:
  • På 8 timmars kontorsjobb gör man ca 70 st juckrörelser
  • Om man cyklar till jobbet (ca 35min) gör man ca 280 st juckrörelser
  • Att gå ut med hunden tre kvarter gör man ca 425 st juckrörelser
  • Om man sparkar fotboll i 2h gör man ca 2500 juckrörelser
  • När man sedan efter jobbet krattar / leker med Alma hela eftermiddagen så gör man 1400 juckrörelser.
Så när allt kommer omkring kanske inte 5000 juck/dag är så dåligt i alla fall.

Inga kommentarer: