2010-05-10

Mopedmössa

Med risk för att låta som en bitter gammal gubbe, men vad i he-ete är det med killar och tjejer i 15års åldern på moped nu för tiden?

Är det NÅGON som sett dom åka med hjälmen placerad på huvudet enligt reglementet?

Nej skulle inte tro det, 98% av dessa ungdomar har hakskyddet i pannan och hjälmen liksom hängandes bakåt på huvudet.
Jag har t om iakttagit dessa ungdomar trotts att de ej åker mopeden går runt med dessa "moppemössor".
Skulle detta vara tufft?
är det klassat som att åka utan hjälm?
eller är det så sjukt att det klassas som "snyggt"?
vad vet jag.

Men det vore ju inte helt otroligt med tanke på att det var en jätte blöja för något år sedan som häftigaste mode. Jag talar naturligtvis om Harembyxan, jag tackar gudarna att detta mode inte blev lång varit, faktum är att jag såg inte en enda här i Borlänge ha dessa byxor.

I alla fall så kan jag tänka mig att "mopedmössa" kommer att bli ett problem för nacken om man helatiden går omkring med hjälmen så där.

Jaja, det var dagens iakttagelse *suck* och slutsatsen är att jag börjar bli gammal på riktigt!
***
Något helt annat:
Min bästa jobbkompis och hans flickvän fick i Lördags en liten pojke (Nils) och jag vill här med gratulera hela familjen Spolander, Nu kommer ni få reda på vad meningen med livet är =)

2 kommentarer:

Gyrot sa...

Det känns som att en mopedhjälm är ganska tung. Kanske vill de få Super-Mac's nackmuskler (han bar ju som bekant får över nacken) som gjorde att han kunde nicka en fotboll genom en tegelmur.

Kallangs Photography sa...

HOHO nicka genom en tegelmur skulle dessa gossar enbart klara av om de kör med moped genom den samma