2010-05-08

Häftiga grejjor

Vad är det häftigaste man kan ha när man är åldern 34+?

Jo det är en Iphone och till sommaren en Ipad, ett måste för alla som vill få lite högre status bland sina medmänniskor.
Själv är jag skeptiskt till hela konceptet runt dessa "titt"-telefoner. Man umgås inte med de människor som man har runt omkring sig längre utan man tittar ner på sin pryl och tillför inte umgänget någonting. Förutom när man har hittat en ny "frän APP" som man bara måste visa för alla runt fikabordet.

Men när min telefon pajjar (för alla telefoner pajjar ju) så kommer jag antagligen bli tvungen att själv skaffa en sådan modell, då alla telefontillverkare kommer att göra Ipad kopior i framtiden.
Så man sitter där skälv med ett fånigt leende och vrider och vänder på telefonen för att hitta och se alla funktioner.

Nej tacka vet jag Alma och hennes 2åriga dagis kompisar, de har en helt annan prioritering när de skall vara lite tuffare än de andra.

För det första får man en mycket bra respons om man har ett plåster att visa upp (helt klar Ipod klass) för sina kompisar. Om det sedan är en animerad figur på är det ännu bättre (som en ny "APP" kan man säga) Alma kör stenhårt med "Hello Kitty plåster" eller som hon säger skälv "plåssen".

Men det finns något som till och med slår "plåssen" och det hände Alma i förra veckan och hon blev så nöjd.

Helt plötsligt utan förvarning så spontan spyr hon på vardagsrums golvet, hon mådde inte illa eller någonting utan det kanske var för att hon precis ätit, druckit vatten och sedan hoppade runt.
I alla fall utbrister hon i stor glädje "DET HÄR MÅSTE JAG BERÄTTA FÖR MINA KOMPISAR!!"

Men tänk vad roligt om man kunde komma till jobbet och säga "Öjjj igår så spydde jag utan anledning på köksgolvet" och alla skulle bara se imponerade ut och avundsjukan skulle börja sprida sig.





"IPAD KLASS"

(jag är i alla fall imponerad)

4 kommentarer:

Barbro Binda sa...

Ja, tänk om det var så enkelt att kunna stajla med ett plåster bara. Fast jag är inte lättimpad av tekniska grejor, har inte ens mobil. Halleluja!
Kram påre Kallsing! :-)

Stina sa...

Jadu... iphonen kan bli lite jobbig för mig som gillar att babbla...särskilt när det är andra som sitter med en såndär mojäng! Jag får nog ge mig ut o köpa nåt coolt plåster på såren av att ingen pratar mer!!!

Camilla med C sa...

Men Fredrik... Vi sitter ju vid varsin tv hela kvällarna så inte är det precis bättre än att ha en iphone att glo på, eller hur?!
När PRATADE vi sist!

Kallangs Photography sa...

BB- Du kan allt testa plåste, jag hört att det är värsta inne grejen i norrland =)

Stina- babbla gjorde man före den nya tidsåldern "I-tiden" som ligger strax efter "plaståldern"

Fru- Va då prata, vi kan ju alltid blogga *puss puss* och du, jag tar cykeln till jobbet imorgon =)