2009-06-07

One in A million!

Hej jag tror jag har glömt att berätta för alla trogna läsare att jag har semester nu =) i hela två veckor skall jag, Camilla och Alma bara mysa med varandra. Det ska bli så skönt faktiskt.
¤¤¤¤¤¤¤
Något som inte var så skönt var när vi var på Paradise beach på Kos och jag lyckades kliva på en scorpionfisk (i alla fall var det vi tror jag klev på).
Vi hade precis badat klart i havet och var på väg upp till den långgrunda otroligt fina sandstranden, då klev jag på något. Precis när jag skulle sätta ner foten såg jag något som simmade underfoten, så jag parerade men tyvärr simmade fisken dit oxå. Det stack till men jag tänkte inte så mycket mer på det utan gick och lade mig på solstolen igen.

Väl där så började jag undersöka foten, ett litet rött märke hade börjat framträda och mitt i märket var ett "hål" (svart prick). Och sen började det................

Smärtan var faktiskt på gränsen till olidlig, jag har försökt att förklara hur ont det gör med att det är som ca 10 getingstick ungefär. Verken pulserade, kom och gick hela tiden. När det gjorde som ondast så bet jag i en handuk och bara ville att någon skulle amputera foten. Vi var ett helt kompisgäng som hade åkt dit (12 st). De började förstå att det var problem med mig (kanske det faktum att det var bara jag som fick köra bilen =)) så de började fråga runt vad vi skulle göra. Först frågade de damen som hyrde ut solstolarna, hon visste inte vad det var men hon lånade ut ett malariasticka som vi provade. Det funkade inte. Sen sprang de och fråga två guider om vad det kunde vara men de hade ingen aning.

Till slut sprang någon upp till restaurangen och frågade personalen där, ingen visste vad det kunde vara tills en gammal gubbe som satt längst in i ett hörn reste sig upp och sa "One in a million". Han satt sig på en röd vespa och åkte ner på stranden där jag låg och bet i en handuk. Han repeterade sin mening "one in a million" tog fram en brandgulsalva och smorde på foten.

5min senare kände jag ingen smärta överhuvudtaget. Helt otroligt, jag ångrar än idag (det här var för 10 år sedan) att jag inte tog reda på vad det var för salva.

Nu mera köper jag aldrig en lott åt mig själv då min tur är förbrukad "ond in a million" somliga vinner miljoner i pengar några kliver på en skorpionfisk.

Det är i alla fall bevisat att "De gamla grekerna" är bäst!

Inga kommentarer: