2010-05-25

Årets första

Sticker mellan med ett inlägg om fotboll.

Igår var det serie premiär i Korpen fotboll.
Vi var där och spelade mot ett nytt lag som kallade sig för the blue man team.
Bestående av 12 st unga 20 - 25 åringar vilket borde vara lite skämit för deras skull.
Var man i den åldern borde man ju fortfarande tro att man kan bli något och inte sparka i en korp serie.

Vi fick stryk med 2 - 0 men det var inte därför jag ville göra det här inlägget.

Det var nämligen 2st tunna tunna tjejer med och en av dem spelade back.
I ett moment i matchen kom jag löpandes efter bollen samtidigt som hon kom från andra hållet, jag kom först till bollen stötte den åt sidan men sedan small det bara.

Ingen av oss han parera krocken, resultatet var att jag fortsatte framåt medans hon flög bakåt med i en bakåt volt, hela motståndar laget skrek "frispark" vilket naturligtvis inte var.
Anfallet slutade med en hörna för våran del och när vi ställde upp för att utföra den tänkte jag fråga tjejen om det gick bra.

Men precis innan jag kom fram han hennes lagkamrater fråga före, hur gick det?
Tjejen: Man blir lite skakad av att bli manglad av en 100 kilos kille!
MrKällängs tar det som en komplimang och säger: Nämen, man tackar jag väger ju 110 kg =)

Var på alla blev glada igen!

Inga kommentarer: