2010-05-26

Svensexa del2

Gokart

Granprix gokart består i 2 kval heat och ett tävlingsheat.
Kvalheaten kör man ca 8 varv och man försöker få det snabbaste varvet för att få så bra placering som möjligt i själva racet senare, som man kör 12varv i.

Efter de två första kvalheaten så hade jag tredje bästa tiden, vilket jag var riktigt nöjd med (se bifogad bild)

"MrKällängs tredje bästa tiden"
(kolla in skalbaggen på papperet, han kröp sakta fram stannade till läste Elias och sedan vände sig upp och ner??)

Det var t om så att jag tog det riktigt lugnt de sista varven i båda heaten för att "spara mig" till tävlingen. Lika taktiskt geni som självaste Jose Mourinho *hehe*
Tävlingen började och jag tappade hyfsat tidig ett placering, men sedan hängde jag på de framförvarande mycket bra och på typ 5 varvet var jag taggad och skulle ta mig upp på tredje platsen.
Jag kröp saktare och saktare närmare och väntade in rätta läget, en tvär schekan (hur f-n stavas stchekan egentligen?) Nu var det dax jag kom perfekt in i innervarvet på den första kurvan och trängde mig upp jämsides och precis när jag skulle ropa "TJOOOOHOO" så roterade jag 180 grader på banan. "&#)"&/ Här kan ni klippa in valfri svordom /(#"

Alla resterande ekipage körde för bi mig och jag kunde konstatera att var sist (7:a)

Gjorde ett tappert försök att ta mig i kapp men det var lönlöst, det näst sista varvet lugnade jag ner mig och kände då stor smärta i höger sida precis i mjukdelarna under revbenen.
Jaja jag vet att jag är mjuk hela jag med tanke på BMI som ligger på tok för högt och det kanske där problemet sitter: om man tar en 110kg kropp och snurrar den så blir den ju betydligt tyngre med hjälp av centrifigalkraften.

Det smärtade så pass att jag tänkte bryta loppet men då såg jag att funktionären vinkade med målflaggan och jag bestämde mig för att puttra i mål.

"SEGRAREN"
(Erik vann hela tjotabalängen men han behövde aldrig i något heat över huvudtaget köra om någon annan då han startade först i dem alla och höll ifrån)
"TVÅAN"
(Magnus him self, bra jobbat)
"TREAN"
(Elias, som var den som fick mig att rotera i stczhekhanen)

"LOSERN"
(bort gjord i stczherhkahneernz)

Det här med träningsverk är hemskt nu för tiden och jag hade så ont att jag hade svårt att sova i två nätter.
Så på måndagen så fick jag åka ner till Intersport för att köpa nytt linement och när jag kom fram i kassan så sa jag:
Jag skall ha tigerbalsam eller bättre?
Expediten tog fram ett stift med Linnex (http://www.linnex.se/) och sa:
Är du fullt frisk? Inga allergier? eller andra problem med huden?
Nej, det har jag inte sa jag
Då ska du ha det här! Men du får max stryka på två gånger på det ömmande stället för att det är så starkt.
OK! sa jag
Direkt när jag kom hem drog jag två gånger på min högra ömma sida. Sedan var jag ute och lekte med Alma. Jag kände en svag effekt av linementet men det var verkligen ingenting jämfört med tigerbalsam så jag var riktigt besviken, hur skulle det nu gå att spela matchen?
Innan jag åkte till matchen så tog jag sonika fram stiftet igen och drog på min högra sida två gånger till och cyklade iväg på matchen.
Värmde upp och det började då att verka mycket bättre när svetten kom i kontakt med produkten. Matchen började och när sedan halvleken var slut och man stannade upp för att dricka på sidan av planen började det att svida något kopiöst i skinnet där jag numera hade dragit stiftet sammanlagt 4gånger.
Ja tamejfan så kändes det som ett sånt där infekterat vitt skrubbsår som torkat in i kläderna så nu kan jag gå i god för att det är effektivt och rekommenderar det varmt.
För någon smärta av träningsverk var ett minne blott, faktum är att det enda sättet att lindra skrubbsårssmärtan var att hela tiden hålla sig i rörelse, KANON!

Inga kommentarer: