2010-01-13

Tingeling

Alma har gjort en uppgradering när det gäller film val under jul helgerna. Hon fick nämligen Tingeling av tomten och nu är det det som gäller, till min stora glädje då jag inte tycker tummelisa håller den standarden som jag tycker är rolig att titta på.
Jag tycker mycket om animerad film det har jag alltid gjort och då främst pixar och walt disney filmer.
Vet ni föresten vad det är för likhet mellan Tingeling och Lars Kristerz?


"Lars Kristerz Tingeling"
Svaret sist i inlägget!!

En annan sak som jag osökt började tänka på när jag ser Tingeling är melodifestivalen 2009??

Där en viss Henrik Dorsin spelar en figur som heter Philman och han har en enda hit som heter just Tingeling, i finalen av melodifestivalen gör de en techno version som var så med ryckande att min svärmor Astrid och min fru Camilla gick runt flera dagar efteråt och sjöng: Tingeling tingelinggggg.........jag fattar ingentingggggggg =)

För er som missat eller inte kommer ihåg:


"TINGELING TINGELINGGG!"
(goes russia)

Ok, vad var det för likhet nudå?........... JO ALLA BOR I ÄLVDALEN!

Inga kommentarer: