2010-01-15

Småbarnsförälder

Som småbarns förälder tänker man konstant på att man inte skall svära framför sitt barn något som jag tycker både jag och Camilla är bra på.
Visst ibland så smyger det med ett f-n eller he-e men än så länge (ta i trä) har hon inte tagit efter det.

Men det finns tydligen andra saker som man inte tänker lika mycket på som man gör som inte alltid låter lika bedårande ur en 2årings mun.

Både jag och Camilla har bjudit på en sån grej var.

Min är en långdragen suck med ett "klick" ljud med tungan i slutet (lova att ni provar), det finns även en annan variant också en långdragen suck med kommentaren "men gud" i slutet.

Det här praktiserar Alma i tid och otid, t ex ska hon lägga sin docka i sängen för att hon ska sova lite och när hon inte får till täcket riktigt så drar hon en lång suck med "MEN GUD" efter.

Men sen är det vad hon har tagit efter Camilla.

När Alma inte gör som mamma säger så kan hon ibland t ex säga: men nu kommer du hit annars blir jag jätte arg!

Alma har kommit på att hon kan "köra" med sina mor och far föräldrar så ibland kan det hända att hon börjar dra i mormor/farmor i armen säger "KOM" och om dom inte följer med på en gång kan hon släppa taget peka med sitt pekfinger i luften och säga mycket argt "ANNARS BLIR JAG JÄTTTTE ARRRG!!!"


JAJA, det är förhoppningsvis inte vara det värsta som dom har hört på dagis!

¤¤¤

Alma fick sin andra influensa spruta igår och hon var super duktig, fast hon blev livrädd för sprutan (hon kom ihåg den från förra gången) så gick det över på några sekunder. Sen var hon sitt sprudlande glada Alma igen.

Tyvärr fick hon en biverkning idag och hade för hög feber för att få vara på dagis, så just nu är hon hemma med mormor och morfar och busar.

Men om hon verkar må bra när jag kommer hem så skall vi åka på simskola i Maserhallen .

Inga kommentarer: