2010-01-30

Avundsjuka

Det finns två program som har varit jätte jätte bra här i datorn och jag har snackat varmt om dem båda två inför mina vänner och bekanta.
Det är Norton 360 (antivirus program) och Spotify (musikprogram).

Jag kan erkänna att de sista månaderna så har jag talat oftare om Spotify och hissa det till skyarna. Jag kan också erkänna att jag i samma period tagit Norton 360 mer förgivet, en trogen vän som alltid har gjort sitt jobb.

Men igår fick Norton 360 nog och beslutade sig helt sonika för att kasta ut Spotify, han kallade henne för VIRUS!! och vips utan förvarning så slängde han ut henne. Allt gick så fort och jag han inte göra någonting förrän det var försent.

Så jag började tala med Norton 360 om att det där var inte så snällt och att jag fortfarande ville att Spotify skulle bo tillsammans med oss.

Ok sa Norton 360, så jag började kalla hem henne igen (download) när hon sedan skulle göra sig hemmastad igen (installera) så vips kom Norton 360 in igen och skrek VIRUS!! och slängde ut henne igen, det var ingen fin syn.

Även denna gång var det lönlöst att försöka att stoppa honom.
Nya diskutioner och förhandlingar inleddes och till slut efter en stunds förmedling och en rejäl tillrättavisning (stängde av Norton 360) kunde jag åter kalla tillbaka henne.
Det gick också bra att installera igen men det var något som inte stämde, hon kunde inte ansluta sig (fick ingen kontakt med Internet?).

Tänkte att det kanske är Norton 360 som vägrar koppla upp sig då det är avslaget så jag talade med honom igen och fick tillstånd att koppla på igen (gjorde ett undantag för Spotify.exe). Men jag han inte mer än klicka på spotify igen innan hon åter var utkastad. Jag gav upp för den här kvällen.

Men idag skall vi gå till en äktenskapsförmedling och snacka ut (supporten för Norton 360) så ska vi se om de inte snart är sams igen.
YEEEEHOOO! det gick bra och de har pratat ut faktum är att de åkte på smekmånad tillsammans =)

Inga kommentarer: