2009-04-15

Tandhygenist och mumintroll!

Idag har jag varit till tandläkaren, mer bestämt en tandhygenist.
De tillhör en fantastisk arbetskatogori, först får de tortera passienterna/offret med olika vassa tillhyggen (favoriten är väll "kroken") sedan får man när de är klara snällt gå och betala dyra pengar för samma ingrepp =(

När jag var liten och tittade på barnprogram så var jag "rädd" för mumintrollen, jag kunde inte titta på de fula vita trollen med för stora huvuden. Jag minns att miminmamman var extra läskig med sin super stora handväska. För att inte tala om språket, finlandssvenska! Usch!

Min tandhygenist har en planch med mumintrollen på som man fick lov att stirra på i över en timme medans hon spetsar mig med "kroken", det har inte ökat statusen på muminfamiljen i mina ögon. Tro inte detta är en tillfällighet.

Alma kommer aldrig att få se på mumintrollen =)
Jag kände verkligen inte alls för att gå till tandläkaren idag, jag föreslog att vi kunde spela kort i stället. Men hon avböjde
Men jag bad i alla fall om ett glas med bedövningsmeddel som man kan skölja med innan hon börjar spetta i munnen.
Jag hade så mycket tandsten att hon fick lov att använda båda händerna och dra med "kroken". Det var så mycket tandsten att det blev stopp i sugen (helt sant).
Men INGEN smärta alls =) helt underbart, jag skulle vilja ge den som uppfann bedövning en nobelnommenering.
Varför var det ingen tillfällighet då?
JO, de hade renoverat tandläkarrummet sedan jag var där sist och efter det har hon inte hunnit sätta upp mumin-planchen i taket.
Tror ni fortfarande att det är en tillfällighet???

Inga kommentarer: