2009-04-09

Hjärtsnörp!

Nu har Alma varit på dagis "själv" i en vecka och det har gått jätte bra, säger pedagogerna i alla fall.
Hon springer runt och pratar med allt och alla, och leker med grejjorna de har. Hon äter bra och sover helt ok på dagis.
Igår var det första gången jag lämnade Alma på dagis och det är ganska tufft att visa god min när man ska gå där ifrån, hon springer i kapp mig och håller i ena benet samtidigt som tårarna rinner ner för kinderna, snyft. Men bara man går utanför dörren blir hon glad igen och börjar leka.
***
I natt ville hon ha tröst och välling mellan 02:30 och 03:45 vilket gjorde att jag var ganska trött kl 05:45 när min klocka ringde, så jag snoozade till 06:05 innan jag masade mig ner och bredde mackor till frukost.

Men......
när jag sedan hade låst ytterdörren och vänder mig om så sitter det en groda på farstukvisten och tittar på mig.
Det är här man får hjärtsnörp och efter det har jag inte varit trött på hela dagen =)

Inga kommentarer: