2009-04-27

Dator problemet!

Nu sitter jag med våra bärbara dator och skriver detta inlägg.
Det är troligen vårat nätverkskort i "stora" datorn som har lagt av, men våran egna datatekniker, Daniel, skall komma hit och kontrollera innan vi köper ett nytt.

Nu kommer det åter igen bli dött i två dagar på denna sida, jag skall på kurs och eftersom inte våran hemmdator fungerar så lämnar jag den bärbara datorn hemma.

Syns om någon dag...........

Spöket:
Jo, natten mot lördag vaknade Alma 01:30 och ville ha Nenne (välling) jag gick ner och gjorde ordning en flaska. Det har hänt några gånger sedan hon började på dagis att det har varit på det här viset så det var inte något ovanligt. Det är bara att ge henne vällingen så äter hon upp och vill gå och lägga sig igen.
Sen är det bara att krypa ner i sin egen säng och somna om, men inte den här natten......

Nere mitt på golvet ligger Almas mjukis hund, en sån där som man trycker på tassarna, mage, nos och öron så säger den trevliga söta meddelanden som:
Gul hand, näsa, attjho, olika barnvisor m.m (ni fattar va?!!)

Helt plötsligt när man precis skall somna så börjar den "snacka"

-Krama mig

2 min tystnad........

-Jag älskar dig (sött när en 1åring klämmer på tassarna, inte roligt när alla är på övervåningen i ett mörkt hem)

2 min tystnad........

-Krama mig

Camilla: Gå ner och slå av den!

Fredrik: Hmm, ok! (försöker att låta tuff), tänder lampan och går ner!
Och vad gör då hunden när jag kommer ner och precis får syn på den.........

-TITT UT JAG SER DIG!!!

Fredrik: Tyst med dig ditt äckel!
Sedan kan jag lova att det var problem med att somna, man är inte så himla tuff när allt kommer omkring.

Inga kommentarer: