2009-04-22

Peace & Love

Det går hett till på övre tjärna.















Idag när jag kom hem från jobbet så brann det i åkerfältet intill vårt hus.

Det var tre bränder samtidigt så jag gissar att det var anlagt av någon minderårig person, som tycker att det är fränt med eld.

Som tur var så låg vinden och röken bort från vårt område.














Det blev givetvis en samlingspunkt för hela grannskapet.

Men som ni ser så ser de inte speciellt rädda ut.
Kanske beror det på följande kommentar:

- Det här är precis som med Peace & Love
????
- JA, det är kul att det händer nått i den här stan.














Det är som ni ser en riktig eld-härd, och den här bilden är ett litet scoop tror jag.
Jag är nämligen före Borlängetidning att publicera bilden.
(det kommer troligen bilder imorgon då det sprang runt en fotograf)














Jag måste säga att jag blev förvånad över hur mycket det hade spridit sig.
Det är t.o.m förkolnader längre bort än de där träden man ser längst bort i bild.

Jag skulle bedöma att hela förloppet, från jag kom hem tills att brandkåren åkte hem igen tog ca 90minuter.

Inga kommentarer: