2009-04-03

Go-kart

Igår var jag och tackade av min gamla arbetskamrat Lars "silverräven" Eriksson som har gått i pansion från Merox.

Vi var i vikmanshyttan och först hade en 4 kamp, luftgevär, bågskytte, pisolskytte och minigolf.

Efter det åkte vi go-kart, och dj-ar i berget va roligt det var. Det kan inte vara sista gången. Snacka om att man anstränger över kroppen i den där lilla bilen, och idag har man träningsverk i muskler man inte trodde man hade.

Efter go-karten blev det lite relax i bubbelpoolen och bastun innan vi åkte vidare till Dala-Husby hotell. Där vi åt en 3 rätter middag, de har vunnit flera utmärkelser för bästa mat flera år irad och det märktes. Det är en sån där middag med en 5 kronas köttbit, två korslagda pomfrittes och lite sås sprinklat tunt tallrikskanten. Men det var riktigt riktigt gott.
Lasse har har en härlig humor och har bland annat gett mig uttrycken:
"är du över 30? ja då är du påväg ner till mull igen då"
"har du träningsverk, vet du vad det tyder på?
KLENHET"
"numera har jag fler kompisar på dö-sida än på ..."
"Sven Karlsson (eller valfritt annat namn) levar han än?"
Han gillade också att djävlas med bl a mig:
Cyklar du, då borde du cykla efter älvkanten och över gamla kraftverket hem.
Han hade naturligtvis räknat ut var den lägst belägna punkt i Borlänge var se till att jag cyklar ner där och sedan uppför hela vägen hem. En tur som vanligtvis tog mig 20 minuter förvandlades fort till 1 timma =))

Inga kommentarer: