2009-04-02

Lurad!

Jag blev inte lurad en enda gång igår, i alla fall vad jag vet.
Men jag minns lite favoriter från föregående år som är så pass bra att de är värda att nämnas.
Jag har letat och försökt att hitta några länkar på dessa utan att lyckas så ni får nöja er med hur jag minns det:

Extra bensin, om man vid tankning höll upp slangen skulle man tjäna en extra liter som i vanliga fall ligger kvar i "böjjen" på slangen efter tankning.

Trycksvärta, i en Borlänge tidning hade man tryckt en stor svart prick med "gammal trycksvärta" med texten "lukta här", haha den gick jag på.

Ford Vs. Volvo, när Ford köpte upp volvo skulle man kostnads fritt få byta ut volvomärket mot ett fordmärke på en auktoriserad verkstad, det skulle sedermera kosta pengar. Det var flertalet personer som gick på detta =)

Sen en klassiker som alla över 40 kör med är ju nylonstrumpa över sin svartvita tv.

Visste ni föresten att det finns ett tryck känsligt lager i alla nya lsd-tv apparater som med nya uppdateringar kommer att fungera. Så kallat "push ready", för dataskärmar finns det redan program.
Gör så här:

1. Vrid upp ljusstyrkan till maxläget. Detta för att skapa en så stark kontrast som möjligt för fingertoppen. 2. Klicka därefter på länken här nedanför och följ instruktionerna. Tänk på att du måste vara snabbt framme med tummen mot skärmytan, då kalibreringen sker omedelbart. För lång väntetid kan ge skärmdefillibrering
Kalibrera din skärm med programmet Tobu (beta) här.

Inga kommentarer: