2009-02-27

Min kära kaffe mugg!



Så här ser min kära kaffe mugg ut som jag har här på jobbet.
Jag fick lov att ta kort på den för härom dagen "tappade/glömde" jag bort den i ett konferansrum. Men med hjärtat i halsgropen hittade jag den där några timmar senare.

Muggen är lite speciel för mig, jag har haft den sedan jag var ett litet barn. Men då hemma hos farmor. Jag kommer inte ihåg när jag fick den men den har i alla följt mig väldigt länge, och varit med på turne runt hela sverige samt några ställen utomlands oxå.

Här är några av de orter och ställen jag vet att den har varit med:

  • Boden (Lumpen)
  • Roskilde (musikfestival i Danmark)
  • Farnborough (flygplansmässa i England)
  • Halmstad (lumpen)
  • Skara (skarasommarland)
  • Uppsala
  • Luleå
  • Norrtälje
  • Piteå
  • Kebenekaise (nästan på toppen fick vända 200m ifrån)
  • Leksand
  • Rättvik
  • Tansen
  • Varberg

Men nu blir det nog inga fler resor för koppen den får nog stanna här i verket och som längst följa med till något möte i husen runt om kring!!!

4 kommentarer:

Pia sa...

men du, då måste den väl vart på campingen åxå =)
när ska ni skaffa husvagn å bo där ute då????
vi är ju inne på 4 sommaren snart =)
hälsa frun

Camilla med C sa...

Hihi! Vilken tur att du hittade den igen =)
Jaha, ska vi skaffa husvagn... Fast då vill ju ha Anitas eller dina föräldrars plats. Jag har höga krav jag =)
Puss puss

Pia sa...

hihi, ja då kan vi va grannar =) vi hoppas på hådells plats till sommaren =)

Kallangs Photography sa...

Man ska ha husvagn - med kylskåp, TV, dusch och spis!
Man ska ha husvagn - det blir som hemma på nåt vis!
Man ska ha husvagn - och den ska vara stor och bre.
Man ska ha husvagn - tänk vad man får se:

5 minuter Falsterbo och 5 minuter Koster!
5 minuter Flen och Hjo och 5 minuter Kloster.
5 minuter Örebro och 5 minuter fjäll.
5 minuters rast på ett europavägsmotell...

http://www.mp3-download-lyrics.com/music/Galenskaparna-After-Shave/Husvagn.mp3

Ja man vet aldrig, det är ju mysigt på somrarna i alla fall =)