2009-02-02

Tillbaka på jobbet

Idag gjorde jag min comeback på jobbet. Det var lite ringrostigt i början då jag inte helt säkert kom ihåg inloggningen på datorn men jag hade en chansning. Det var rätt =).
Sen var det bara att sätta igång och komma ikapp i mail skörden från 1.5 månaders frånvaro. Det tog halva arbetsdagen efter det så gick jag runt och uppdaterade mig om vad som hade hänt under tiden jag varit borta.

Fredrik frågar: Vad har varit det roligaste under dessa veckor jag varit borta?
Svar; Tyst länge sen kommer det ironiska svaret det var för 1.5 mån sedan när du gick hem =)

F frågar: När var det där strömavbrottet då som jag har hört ryktesvis?`
Svar; 5st sitter runt middagsbordet Strömavbrott?

F frågar: Jag såg på den där "dagar utan olycka"-skylten att det var 47 dagar sedan det hände en olycka (det var ca 170 dagar när jag gick hem) vad har hänt?`
Svar; Hare varit en olycka?

Så här slutade jag att ställa frågor, jag får läsa på intranätet istället.
¤¤¤
Vad har hänt mer då? joooo
Alma har äntligen fått ett playstation 3 nu (hihi) och pappa håller på att instruerar hur det fungerar och så där, Mamma är också med och visar.
¤¤¤
Alma skulle ha börjat på dagis idag, men ingen i kommunen har hört av sig över huvudtaget. Är det inte lite konstigt att de får "lova" att ha en plats inom 4mån. Men när de inte lyckas med det så blir det inga repremaner över huvudtaget?
Tänk om det hade varit tvärt om, att det hade varit upp till föräldrarna att avanmäla sin plats inom 4månader och man skulle glömma. Man hade antagligen fått lov att betala för en plats heltid samt böter på det. Helt sjukt att det kan vara så faktiskt.

Som tur är så har vi otroligt snälla föräldrar jag och Camilla som har lovat att ställa upp och vara dagmormor dagmorfar & dagfarfar och dagfarmor (svårt att skriva det där faktiskt). Men de kan ju inte och kommer inte att orka vara med Alma hur länge som hällst. Imorgon skall Camilla ringa och skälla på dem få se vad de säger (kommunen alltså hihi)

Inga kommentarer: