2009-02-18

Rolig kille!

Du som är en rolig kille säg nått kul? Har ni fått den kommentaren någon gång. Den går inte att försvara sig imot. Man blir helt ställd och sitter sedan tyst under resterande konversation.
Utan att skryta så värst mycket så är jag nog en ganska rolig kille, i alla fall på jobbet. Det har nästan gått så långt att om inte jag håller "låda" vid fikarbordet så är det tyst.
Så då är det väll bara att svamla på då, och hoppas att andra orkar lyssna.

För några månader sedan när svärmor och svärfar var barnvakt medans jag och Camilla var på jobbet hände en rolig sak.
Helt plötsligt när jag sitter vid fika bordet på jobbet så ringer det här hemifrån När jag svarade så var det tyst i flera sekunder medans jag ropar flera gånger "Hallååå" i luren. Till slut så får jag för mig att det är Alma som har ringt sin far för första gången och jag börjar sjunga barnsånger i luren med en sån där "baby-röst".

"Jag är en cowboy med stövlar hatt och west, jag svingar mitt lasso och rider på min häst, kossorna många jag vaktar hela dan och på kvällen rider jag in till stan PANG PANG"

Efter cirka 20 sekunder börjar en röst i luren säga "LARM LARM LARM"!! öhhhhhh! det är min egen röst.
Vi har ju ett "clas olsson"-larm som ringer upp 5 valfria telefon nummer. Meddelandet som spelas upp får man spela in själv, meddelande är 30sek långt. Försök själv att tala in ett larm meddelande på 30sek. Just det man kan inte hålla på så länge utan att det känns onödigt och framförallt löjligt. Alltså talade jag in ett medelande på ca 10-20 sek.

Det blev i alla fall en dj......a fart på mig från fikarbordet och hem då ett av följande senarium var troligt: Inbrotts tjuvar, brandlarm eller svärfar som "manipulerar" med larmet!.

Gissa vad det var, och samtidtig förstå hur "roligt" de har på jobbet när jag talar babyspråket med mitt hemlarm hihi.

Jag har hittat på ett svar på frågan "rolig kille" nu i alla fall (jag har inte ens hunnit prova det men jag ska göra det nästa gång någon säger så):
-Jag tycker inte om att du dömmer mig för min rolighet, du ska se mig för hur SNYGG jag är! =) (måste svaras sten allvarligt)

Inga kommentarer: