2009-02-10

Uj uj uujj

Ja ja, det är inte så lätt att uppdatera varje dag.
Vad har hänt sen sist, jo jag har ont i magen.
Ni trodde att det hade hänt nått kul va! Men nejdå den här kisen får någon konstig magsjuka på fredagen som håller i sig ännu.
Förutom att det händer lite "latjo" grejjor när man sitter på toaletten så mår man toppen? man skulle kunna säga att det är SKIT konstigt.
Det finns lite fördelar med den också jag äter mycket mindre mat och blir fortfarande mätt. Kanon.
Det tråkiga är att man inte orkar springa med en bubblande mage.
Så fotbollsträningen i helgen var en flopp. Få se hur det går på matchdagen i morgon (badminton).
Om någon undrar så är det i alla fall jätte bra med Alma nu, det är troligen något liknande hon hade i en vecka.
Men nu är det Alma bus igen, springer runt som ett yrväder och gör allt som man säger Nej eller Ajaj åt.
¤¤¤
Det är inte bara jag som mår "skit" våran lill bil har lagt av IGEN! I söndags när vi skulle skotta av helgens snöoväder (lätt 15cm snö) så skulle vi flytta på bilen.
Men när vi tryckte på centrallåset så hände ingenting över huvudtaget.
Men för i hel........... ska det vara något hela tiden?
Som tur är jobbar min kära barnkamrat Johan Jonsson på batteripoolen i Borlänge så jag ringde honom och frågade om det är "vanligt" när det är kallt ute.
Det kan hända om man har dålig laddning och det är kallt så blir det kortslutning.
Jag fick ta batteriet till Johans jobb och han kollade upp batteriet, och under tiden fick jag låna ett batteri hem.
När jag kopplade in batteriet började styrservopumpen att gå?? och vad betyder det då?
Jag fattar ju i alla fall varför batteriet är dött, men startar pumpen när den inte får tillräckligt med olja eller kan oljan frysa. Eller skall man klassa en styrservopump som startar obefogat som "paj"??
Ja det är frågor jag skall försöka ta reda på härnäst
Jag hade hoppats att det bara varit att dra ur en till säkring =)

Inga kommentarer: