2009-02-17

Hälsokontroll

Jag har varit på hälsokontroll på jobbet. Alla på vårat avsnitt skall in på koll. Först så lägger företaget ett varsel och sen kollar de vilka som är friska och vilka som är sjuka så de vet vilka som är "billiga" att sparka. nejdå ett skämt.
Först så kollades hörseln, förra gången som jag gjorde det talade sköterskan om att jag hade problem med hörseln (fast JAG inte tyckte det) efter det så FICK jag problem med hörseln. Det var i alla fall inte sämre än förut. Sedan blev det ett blodprov, alla världen var bra förutom trioplslhadk nånting. Jag hade 6,8 och det skall ligga under 2,0??? vad det betyder kunde inte jag eller sköterskan förstå??? men jag skall in på ombesiktning i alla fall nästa vecka. Få se om man får "körförbud".
Nu blev det mätning av höjd 1,84 (1cm kortare än sist????) och sedan vägning 107.3Kg (när jag började på SSAB vägde jag 88Kg) med dessa världen kunde hon räkna ut att jag hade ett BMI på 31 alltså FET (normal 25). Det hade jag kunat tala om utan massa mätningar!!? Pågrund av att mitt BMI var högt fick hon "lov" att mäta runt stuss och mage. De hade ett riktmärke på att stussen skulle vara större än magen (stuss/mage= >1 --> bra)
Så man får tacka för att man inte är ett större arsel än man är. =)
¤¤¤
Igår fick Alma en dagis plats Östermalmsgården mitt i stan. Men det verkar helt ok och vi tackade ja. Hon skall börja 15mars.
Idag lärde sig Alma kramas och pussas, frivilligt =) förrut har det varit ett "visst" tvång hihi.

Inga kommentarer: