2009-02-03

jobba jobba jooobaaa!

I helgen spelade ju kickers med i korpiaden, ett stort korpevenimang med massor av sporter. Vi ställde upp i five-a-side (inomhus fotboll). Man var laddad som bara den när man tidigt på Lördagen åkte till falun. Första matchen var klockan 09:00. Men hela vårat lag var övertända och vi kunde knappt slå en riktig pass till varandra=( så det var förlust i de två första matcherna. Efter det så tappade man lite hoppet på att nå A-slutspelet så vi drog ner på tempot och började spela "vårat" spel och vipps så gick det mycket bättre. Jag fick även spela på topp resterande matcher, spelade back i de två första. I den tredje matchen hände det otroliga också, Fredrik Källängs gjorde mål. Det var inte snyggt men det var mål, träffade deras back i ryggen som gjorde att bollen skruvade sig in bakom målisen. Om inte backen hade varit på "RÄTT" ställe så hade jag nog inte ens träffat kortsidan. Vi vann inte den här matchen heller men det var betydligt jämnare. Den sista matchen den här dagen vann vi med 2-1 och det var mot det laget som kom trea totalt av alla lagen (10st tot). Vi gick igentligen inte vidare till dagen efter men eftersom ett annat lag skulle åka hem så fick vi ta deras plats och spela dagen efter. Det var ett mycket slitet kickers som ställde upp, men åter igen spelade vi mycket bättre när vi drog ner tempot och börjad passa till varandra. Vi spelade två matcher den här dagen (Söndag) och förlorade den första men vann den andra och slutade på en "hedrande" 7de plats. Vi fick pris också T-shirt åt alla i laget samt 500 spänn att sätta tryck på dem.
¤¤¤
Redan efter två dagar märker man vilken otroligt skillnad det är nu i finanskrisen. Trotts att vi står i 3 dygn (repstopp) så har jag nästan ingenting att göra. Var på ett möte idag och sedan var jag klar. Om det hade fortsatt så hade veckorna blivit vääääääldigt långa. Men så fick jag ett snack med chefen och vips så har jag lite fler arbetsuppgifter. Nu ska jag lära mig att svara och "åtgärda" reklamationer på vårat material. Det skall bli roligt.

Inga kommentarer: