2009-11-26

Pappa kissar

För några dagar sedan efter att jag hämtat Alma på dagis och vi precis kommit hem så gick jag på lilla toaletten på nedre plan.
Dörren på lilla toaletten är inte riktigt inställd efter de senaste rörelserna i huset så den glider sakta sakta upp igen om man inte stänger den ordentligt.
Den här dagen var det så bråttom att jag inte stängde riktigt.

När jag stod där i godan ro och "skvalade" så kom min älskade dotter trippandes in på toan och ställde sig bredvid klosetten, vände sig och tittade på.

Sen börjar hon att skratta och peka.
Jag börjar också att skratta och här skulle historien varit slut om hon inte även släppte följande dräpande kommentar:

PAPPA ÄCKLIG!!

Jag skrattade så jag nästan tappade kontrollen......... men lugn alla oroliga jag prickade alltihopa.
2 år och redan ett komiskt geni, det är min dotter det.

"Bus Ballerina"
(Ombytt innan Alma och mamma skulle iväg på "hoppis och skuttis")

3 kommentarer:

Barbro Binda sa...

Hahaha! Härlig unge! På tal om kissa, så brukar vår katt Jazzå intresserat titta på när husse gör sina stående behov. Vilket ALLTID resulterar i nerkissad katt.
Nästa gång det är dags för "hoppis och skuttis" tycker jag att du ska följa din dotter och själv delta i övningarna. :-)

Kallangs Photography sa...

Tyvärr är det korpfotboll samma tid för mig, vilket också borde heta "hoppis och skuttis"

Stina sa...

Håller helt med Barbro Binda och väntar nu på bilden med Mr Källängs i ballerinadräkt:)