2009-11-13

Fisen!

Jag glömde ju berätta om en händelse förra veckan också:

Direkt efter lunchen när jag kom in på mitt kontor (som jag delar med en person till) så såg jag att jag var ensam, så jag tog tillfället i akt och släppte av en rackabajsare.
Men det blev lixom inte en sån där tyst liten rackare.

Som ljud effekt klicka på den här LÄNKEN se till att ha ljudet på och klicka på knappen "A Long and winded road" (5e till höger och en ner).

Det visade sig att min kontorsgranne hörde mig och rusade ut i korridoren med ett "FYYY FAAAN" och slog igen dörren till mitt kontor.

Där kanske man skulle tro att historien var slut, men........

Jag valde att inte öppna dörren igen och vips han jag jobba av en himla massa arbete då ingen kom och störde mig.
Senare när jag gick till fikat visade det sig att det hade varit många utanför min dörr och vänt då de trodde att jag satt i viktiga möten hela eftermiddagen och således inte ville störa mig =)

Slutsats: Sitt inte och håll på en massa skit, släpp ut det så får du något gjort istället!

¤¤¤

Jag hörde något roligt på radion i ämnet för några veckor sedan, det handlade om vägverkets kampanj att sänka hastigheterna på vägarna. Men det här gjordes med en humoristisk inslag på Svengelska.


It´s not the FART that kills you it´s the SMÄLL!

2 kommentarer:

Ylva sa...

Haha, där ser man. Då var det inte så illa så att det störde ditt arbete i alla fall.

Kallangs Photography sa...

Nej tvärs om, riktigt produktiv eftermiddag faktiskt