2009-11-24

Selen!

När jag var avdelningschef för SSAB Merox i Borlänge så hade vi en invigningsrit till nyanställda. Vi kallade den för: SELEN!
Under stort hemlighetsmakeri så fick inte den nyanställde reda på vad själva invigningsriten gick ut på. När sedan stunden var kommen gick alla upp på vinden och den nyanställde fick sedan sätta på sig en säkerhetssele.

Efter det distraherade någon honom medan en annan krokade i selen i traversen, sedan blev det åka av =)
Det är mycket smärtsamt för killar vill jag meddela då SELEN stramar åt på helt FEL ställe, men det gör även det mycket lustigt att titta på för åskådare.

Jag har hittat lite bilder och två film klipp på när vi testade SELEN! på oss själva. Håll till godo!


"Mikael Wass"
(Bösungen)

"Lars Janis"
(Bond-bös)
"Stefan Trädgårds"
(Stor Bös)

"Lars Janis"

(hör hur skönt det är!)

"Stefan Trädgårds"

(han försöker ta kontrollen, om ni undrar vad han gör)

Som ni såg hade alla ett smeknamn som innehåller ordet BÖS vilket syftade på järnoxidpulvret vi jobbade med. Även jag hade ett smeknamn, Diplom-Bös.

2 kommentarer:

Gyrot sa...

Är det Wass som spelar fotboll med IK Segro? Han känner jag.

Kallangs Photography sa...

Jajjamänsan, du och jag har mycket gemensamt.
Det var jag som anställde Micke på Merox, jag vet inte om han ska tacka eller gråta =)