2009-11-16

2012

Igår såg vi filmen "2012" en kanon rulle som handlar om jordensundergång.
Jag säger bara det, gå och se den på bio det är värt det.

Jag såg en "bakom kulisserna" på filmen i veckan och i manus kunde man bland annat läsa något som såg ut ungefär så här:

Sen flyr ni igenom staden i en limosine i 120 km/h. Medans staden rämnar under bilen, inte ens en brevlåda kommer att ståkvar.

eller denna som effektskaparna fick av Roland Emmerich:

Det ska vara den största explosionen som filmats............ ÖVER HUVUDTAGET! !!

och allt detta stämmer!!? underbart.
Förutom att vi i somras fick "lite" regn så finns det inte så många naturkatastrofer här i Borlänge.
Jo jag kommer på en...........

För några år sedan så spelades alla korpmatcher i fotboll på savelgärdet. Mitt under en match så kom en fågel mot mig och precis när jag hukade mig ner för att inte bli träffad i huvudet av den inser jag att det är en mygga. Sedan säger vi (SSAB) att deponinSavelgärdet är HELT ofarligt, jooo troligen.

OK, jag överdrev lite men de är dj-t stora i alla fall

Inga kommentarer: