2009-11-30

Min kära vän..

Jag måste bara berätta om min kära vän Andy.
Han ringde mig för några dagar sedan för att han ville ha tips om hur man renoverar badrum.
Men det är inte det jag vill berätta om.......

Det var naturligtvis när vi var unga och var på en och annan fest.
Det märkliga var att Andy lyckades ofta bli mycket mycket trött när han drack öl och det slutade i många dråpliga händelser, som t ex:

När han druckit 3 folkisar somnat på en parkbänk utanför en kinarestaurang och polisen kom och tog honom. Han fick sova "ruset av sig" i fyllehäcken. Det blev minst sagt problematiskt när han dagen efter i polisförhör talade om vad han hade druckit. De trodde givetvis att han ljög eller tagit några andra droger. Något som han ALDRIG skulle göra

En gång somnade han på en balkong mitt i smällkalla vintern, inte alls bra

En gång somnade han innan vi ens kommit iväg hemma hos mig, dessutom ville han vrångt att min mamma skulle sitta och hålla honom i handen hela kvällen. =)

En gång kröp han på mittlinjen över en 100 meter lång bro för att han var rädd att trilla över räcket.
Men här är den grejjen som slår allt och alla, något man kan vara extra stolt över:
En gång vaknade han upp, en måndag morgon kl 07:00 på en skoldag.

I EN HJULASTARE I FALUGRUVA

(respekt)

Utan att ha en enda aning om hur han hamnat där =)

OM DU LÄSER DET HÄR ANDY, DU ÄR BÄST!!!

Två roliga fakta till om min kära vän:
Han har skrapat fram tre klöver på trisslott och varit med i tv (den enda hitintills som jag har sett som inte har "blont" hår)

Han har extra knäckat som "nalle björn" på kupolen (något som han höll hemligt och inte jag fick reda på förrän "nalle björnen" började mucka med mig när jag var där och handlade *hihi* )

2 kommentarer:

Anna R sa...

Ha ha!! Ja verkligen RESPEKT!!

Jag har en vän med liknande talang som efter en vanlig fredagskväll i soffan här hemma prompt skulle ha med min gröna ute-vattenkanna hem...
Inget minne av det han heller =)

Kallangs Photography sa...

Låter hel vettigt, jag vet inte hur långt det är i mellan era hem man jag kan anta att det är en sjuhelsikes massa växter som måste vattnas på vägen =)