2009-09-10

Humorskala...

Jag har gjort en humorskala där man snabbt kan titta hur roligt skämtet är där 1 är sämst och 7 är bäst, ni är välkomna att klippa ut den och ha den med er så ni vet "hur kul man är".
  1. Sucken
  2. Flinet
  3. Fnisset
  4. Skrattet
  5. Tårar
  6. Spruta vätska genom näsan
  7. Hysterisk
Sucken = Inte bra, om man får många suckar skall man lägga av med skämtandet! I alla fall för tillfället.
Flinet = Även denna är för dålig för att man skall fortsätta.
Fnisset = Stängd mun och pysljud genom näsan, det är här vi kan börja dra gränsen för att det är värt att ta upp runt fikabordet.
Skrattet = Jajjamänsan godkänt, bra jobbat mer sånt! Om man når denna del i skalan kan man ofta få med sig hela grupper i skämtet. Försök att späda på för att kliva ytterligare steg.
Tårar = Men nu djävlar börjar det likna någonting. Kan man göra detta planerat så kanske man skall föröka sig på något professionellt Mitt personliga mål är att få alla på min avdelning att gråta (14st tot) och än så länge har jag fixat 6st, ingen är dock planerad. Exempel: Näsan, kolla filmklippet!
Spruta vätska genom näsan = detta kräver en mycket bra tajming oftast i samband med måltid eller fika. Jag har även här ett mål att nå 3 st, men siffran är fortfarande 0 men med två mycket nära tillfällen. Om jag får räkna med min privata sfär så har jag lyckat vid två till fällen (en mjölk och en oboj).
Hysterisk = även kallat fältcoma, oftast i samband med trötthet och är mycket situationsanpassad. Personen i fråga är helt okontrollerbar och därför blir anfallet därför ofta långvariga (upp till 10 min eller mer är inte ovanligt). Många gånger är det även svårt efteråt att begripa hur man kunde tycka det var så otroligt roligt. INGEN jag säger INGEN kan låta bli att skratta runt någon som har hamnat i detta stadium. Exempel: Här skrattas det åt skrattet bäst runt 4 min in i klippet!

Inga kommentarer: