2009-09-03

Affärsidéer

Jag har ganska många affärsidéer de flesta är rena skämt.

Som den här som jag kläckte för ca 1månad sedan.
OBS! Det är frittfram att realisera dessa idéer om någon vill (men skänk mig gärna en slant om det funkar).

Lite bakgrund:

Roffe kommer med en matlåda köpt från findus med namnet "Jägarbiff", jag tyckte inte att det såg ut som att någon grafiker lagt ner speciellt med tid för att få den att se aptitlig ut (bedöm själva).

Det började spinna i mitt huvud direkt.

Jag kom ihåg att när Camilla var i USA så åt de på en restaurangkedja som kallades för "Road kill" (överkört djur på Svenska) vilket inte låter så himla trevligt. Men maten på dessa restauranger skall tydligen vara högklassiga.

Hmmmmmmmm varför inte kombinera?

Tänk er Finduskartonger med- "Smörstekt grävling med klyftpotatis", "Platt ekorre med frästa grönsaker", "Två delad huggorm med dillsmak" eller "Vad vi hittade av grodan på RV70"

Det finns ju faktiskt en produkt på 90talet som talar för att detta skulle kunna fungera, jag tänker på godiset "Måsskit, kissblöjjor, kloakslem m.m" det var faktiskt en försäljningssuccé Sverige. För er som inte minns detta:


Inga kommentarer: