2009-06-05

V

Idag var det premier på den gamla tv serien "V" från 1983. Jag var alltså 7 år när denna serie gick på tv förra gången.

Jag vet att jag tittade på de första programmen och tyckte det var hur bra som hällst. Ända tills Mike Donovan smyger sig ombord på ett av skeppen upptäcker han att utomjordingarna är "ödlor", han ligger i en ventilationsrör och tar kort på utomjordingarna. När en av dem tar av sig ögonen lägger dem på tvättstället och vänder sig om, och i stället för vanliga ögon har han två katt ögon.

Jag kunde inte sova på flera dagar.
Jag kommer ihåg att jag fick lov att ha lampan tänd och lyssna på musik för att lugna ner sig. Då kom pappa in, han undrade vad jag höll på med. Jag blev så rädd att jag nästa gjorde i byxan.
Det var alltså 26 år sedan, så jag tänkte göra ett nytt försök nu.

Inga kommentarer: