2009-06-05

EU-val


Hur många är det som skall gå och välja er representant att skicka till Bryssel på söndag?
Jag har i alla fall röstat: Blankt! (jag lade min röst i den runda behållaren under diskhon).
Jag tycker inte att man skall rösta om man inte har koll på vad man röstar om. Jag håller med Bengt Magnusson som skällde ut publiken i "vem vill bli en miljonär?" när de skulle rösta (fråga publiken), det visade sig att många satt och rösta trotts att de inte hade en aning om svaret.

På tal om val...............

Jag kommer ihåg när vi skulle rösta förra gången.
Jag och Camilla diskuterade hur vi skulle välja några dagar innan valet och det visade sig att vi skulle rösta på två helt skilda partier.
DVS! att vi inte behövde rösta då vi alla fall skulle "ta ut varandra" (helt logiskt)
När sedan valet var gjort och rösterna var räknade och avgjorda frågade Camilla:

-Var du iväg och röstade?
-Skälvklart inte!, vi kom ju överens om det.
Tystnad........
-Jag var i väg och röstade

Skälvklart var detta ett genialisk valtaktik som alla kvinnor utnyttjade =)

Ett till exempel på kvinnans list:
Detta hände för flera år sedan, första gången som Camilla ville att jag skulle massera hennes rygg. Det var ju inga problem och man började knåda, massera och göra det så skönt för henne som man möjligen kunde. Det är ganska jobbigt att massera när man inte kan, i alla fall för tummarna.
Efter någon dag så vill man naturligtvis få lite massage själv oxå. Det är här listen kommer in.......
Hon klämmer och knådar så det gör så dj-a ont att man bara vill att hon skall sluta. När man frågar om hon inte kan vara lite varsammare så säger hon bara: det skall vara så här!!!
Ok, då är det bra tack!

Nästa gång som Camilla ville ha massage tänkte jag nu ska hon få av samma mynt! och det gör naturligtvis lite ont, men i stället för att hon säger att man skall sluta så säger hon:

- GÖR RIKTIGT NU, JAG VET ATT DU KAN!!!

Men det finns i alla fall ett knep som alla män vet:
Första gången man tvättar vit tvätt så kastar man in en "röd strumpa". Då slipper man tvätta på ett tag, enligt Rolf så är det med en 10 års intervall.
Då får man uppgiften igen, då är det bara att plocka fram den "röda strumpan" som ligger längst in i byrålådan och visa att man är oduglig igen.