2009-06-30

Långsiktigt arbete

Jag är en uppfinnare, just nu sitter jag på två stycken funderingar på det här med evolution Jag har två problem som jag tycker man kan lösa på ett mycket smidigare sätt.

Exempel 1. FÖRSKYLNING
Snuva, rinnig näsa, tät näsa, huvudverk alla dessa symptomen som man får vid förkylning kan lösas (illustreras av den här snorbromsen till höger)

Naturens lösning är att försöka få ut alla bassiller i form av grönt slem (snor) som i olika densitet skall pressas genom näshålen belägna mitt i huvudet, denna lösning tycker jag inte är godtagbar.

Exempel 2. SVETT
blöta armveck, rygg och panna. Klibbiga kläder, vätske brist, huvudverk dessa symptomen får man vid varmtväder.

Naturens lösning är att genom de absolut minsta hålen belägna över hela kroppen pressa ut svett som sedan "skall" kylas av med omkring liggande luft, och därav kyla huden. Detta tycker jag man kan göra med ett bättre förslag.

¤¤¤¤¤¤MIN lösning¤¤¤¤¤¤
Dessa båda exempel kan lösas med en gemensam blåsa beläget förslagsvis bredvid eller i anslutning till urinblåsa samt ändtarm. Detta blir kostnadseffektivt och platsbesparande (ganska ont om plats nere i beckenet).

Vid förkylningen skall man förpassa slemmet med hjälp av signal till huvudet som talar om att "nummer 3 bör göras" (ni vet: nr1 är kiss, nr2 är bajs) där efter där efter får man en rimlig tid på sig att gå på toaletten och göra en tömning.

När det gäller svetten kan den lagras i samma blåsa till signal till hjärnan "full svettblåsa" kommer, då man effektivt kan i manlig version dra ner byxan och blåsa rent blåsan (likt en spottventil på en trumpet) genom urinröret.

Tyvärr för det kvinnliga könet måste även tömning av svett ske på ett toalettbesök. Här har nu en kvinna möjlighet att utveckla förslaget ytterligare, jag känner att jag redan har användt för mycket tid till detta.

Är det någon som kan tala om vad man nu lämnar dessa förslag?
Eller är det bara att börja "tänka" på dessa lösning så mycket man hinner så sköter evolutionen resten?
Vad händer om min lösning inte är perfekt? kan man ha det som försök bara?
Tacksam för svar på dessa frågor.

Inga kommentarer: