2009-06-04

Flygfesten



Jag måste tillägna ett inlägg om den stundande högtiden som kommer, nämligen den 7 - 8- 9 augusti 2009 så är det FLYGFEST i dala-järna. Dessutom vill jag hylla en av mina idoler som kommer dit nämligen Jurgis Kairys, världens bästa aurobaticflygare (enligt mig). Han tycker det är så fantastiskt i dala-järna att detta är 3dje gången i rad som han kommer dit, och för min del får han komma alla dagar på året =). Bilden är tagen på Jurgis 2006 i dala-järna.


Om ni inte vet vem Jurgis Kairys är så titta på följande två klipp:






Och nu har ni alltså chansen att se honom live i dala järna 7-8-9 aug 2009!
Då är jag ganska säker på att jag och min far sitter där på varsin tältstol, pappa har sin flygradio med sig och dagen efter så har vi den obligatoriska solbrännan på översida lår och högersida av ansiktet som svider som ett bevis på en höjdpunkt på året.

Titta på hela programmet här! FLYGFESTEN
BRRRRRRRRRRRUUM :)

Inga kommentarer: