2009-01-11

Skrev jag inget igår?

Hade jag glömt att skriva igår? Jag trodde faktiskt att jag hade skrivit men tydligen inte. Dagarna går så fort nu, tjopp så är man väll på jobbet igen. Jag träffade en jobbar kompis igår och jag frågade hur det var nu i kristiderna. Om inte jag har talat om det för alla så jobbar jag som Repstoppssamordnare i Bandverket (SSAB), i vanliga fall så står vi varannan vecka och är då pressade att ha så kort stopp som möjligt. Men under de här kristiderna så står vi ca 48 timmar i veckan samt kör bara en tredjedel av tackten som vi "normalt" skall köra. Det betyder att för det första är det inte så mycket man behöver planera inför stoppen, hinner man inte detta så hinner man på nästa och det är ingen katastrof. För det andra så är det otroligt långtråkigt när det går sakta, det kan väll alla känna igen sig i. Hoppas att det vänder fortare än alla förutspår.
¤¤¤
Igår så hade vi besök här hemma hela dagen =)
Först fick vi besök av en försäljare av Mary Key (hudvårdsprodukter) Camilla skall kanske börja sälja dessa lyx produkter till bra pris. Om det är så och läser detta så kommer du nog att bli bjuden på en visning inom en snar framtid =))
Sen kom moster Bizz och hjälpte Camilla med håret, sen kom mommo och moffa med ett bord som hör till de två stolar Alma fick i julklapp. Det blev givetvis ett te-party när alla möblerna var monterade. När alla sedan lämnade oss här hemma så visste vi inte vad vi skulle göra. Men då ringde farmor och undrade om hon kusin Cassandra och Faster Anna skulle komma förbi. De skulle även köpa med sig smörgåstårta. JAAAAAAA det ville vi förstås, och vips så blev det te-party en gång till. Vi fick låna Annas lyxbil när vi skulle åka och hyra film (fick lämna Alma i pant =)) det är en porche-suv. Den var jätte skön att köra och åka i, och det var nog den dyraste bil jag nånsin kört.
¤¤¤
Idag är det babysim igen så nu ska vi se om Alma kommer ihåg vad hon har lärt sig t ex "fria torpeden" vore ju roligt om hon inte försvann ner på botten som hon gjorde första gången =)

Inga kommentarer: