2009-01-01

God fortsättning

Det var ingen höjdare igår kväll, Camilla förkyld som bara den med febertoppar och Saga låg under soffan ihop kurad. När sedan Camilla föreslog Te och macka som kvällsmat kontrade jag snabbt med att vi köper hem något McDonalds blir bra. Sagt och gjort så stack jag iväg i bilen men det var stängt så jakten fortsatte på något köpbart att äta som Nyårsaftonsmat. Max, Burger king, subway t om ica maxi var stängt. Så jag åkte till den Thai restaurangen som vi egentligen skulle köpa ifrån. Den var öppen, och nästan folktom. Jag beställde friterad kyckling med sötsur sås och mixade grillspett (kyckling och biff). Tyvärr hade de ingen dricka men det finns ju på Statoil och dom har ju inte stängt. Kön innestatoil gick runt hela "affären" och det såg ut som alla skulle äta korv eller något annat jox dom hade, skrattade för mig själv och gick ut igen =) Jag skulle ha ropat ut att Coco Thai var öppet och att det inte var någon kö alls där!.
Maten var super god och den hade räckt till idag oxå om inte jag hade suttit och smaska i mig allt under kvällen.
Klockan 02:10 kröp Saga fram igen och jag erbjöd mig att gå ut med henne men hon tackade vänligt men bestämmt nej så vi gick och lade oss istället!
¤¤¤
Nu har vi (jag och Alma) åkte och handlat och på vägen hem stannade vi till hos farfar och farmor, så att Camilla får lite lugn och ro hemma och Alma får busa lite högljuddare hihi. Det var kul att farbror var här oxå så Alma fick träffa honom lite.
¤¤¤
Jag har hyrt två filmer så vi har något att titta på hemma i soffan förutom nyårskavalkaden med parlamentet som går idag, det ska jag se.

Inga kommentarer: