2009-01-14

2 dagar har gått

Vi var och hälsade på familjen Jonsson för två dagar sedan, det var jätte länge sedan vi träffade dom. De har två pojkar Emanuel och Markus, ojojoj vad de har växt sen vi såg dom sist. Markus som är äldst såg precis ut som en mini Johan (pappan) och det var full fart på munnen. Det var kul att träffas. Jag och Johan bestämde oss för att spela snooker dagen efter (läs igår) för på Borlänge Biljard har de fixat hem ett snooker bord. Det finns bara 58 stycken i Sverige. När vi var små så spelade vi snooker flera gånger i veckan. Men sedan så sålde de bort bordet, det var typ bara jag och Johan som använde det, men nu är det alltså äntligen tillbaka. Men vad svårt det var, det tog oss 2timmar att ränsa bordet 3 gånger (och då körde vi utan faul) men roligt var det. Jag kan skryta med att jag vann alla 3 spelen =P.

¤¤¤

Idag har vi ätit lunch på kina, Alma tyckte det var super gott med kyckling och sötsursås på ris. Det fick mig att undra hur många gånger de har varit på Kina från jobbet. På fredagar brukar vi gå ut och äta på lunchen någonstans på stan. Men om man inte kommer med något förslag så styr Wiggen oftast in oss på Kina, vilket han klassar som det godaste lunch stället. Faktum är att bedömningen av hur gott det är på en restaurang oftast blir bedömd med "gott men något sämre än Kina" eller "det här var då inte kina klass inte" något sånt. Jag fick ett samtal från jobbet idag (Waleji) som är chef på Merox (mitt gamla jobb). Han är med i våran fika klubb som oxå är på fredagar, han hade varit där i fredags och tyckte att det var en dämpad tillställning där. Jag förklarade att det inte är så konstigt jag är ju ändå hemma =))) Nej då, det verkar ju lite trist om alla går och hänger med huvudena nu. Jag tänkte ta mig dit på fredag och hälsa på så får man se vad som står på, då får jag ju också fikabröd hehhe.




Johan spelar snooker

Alma bus

Almabus clip

Inga kommentarer: