2009-01-06

-Frisk igen-

Hej allihopa, jag har inte skrivit något på alla dessa dagar för att jag har varit sjuk (och då hade det ju blivit sjukskrivning eller hur!). Skämt och sido så har väl hela familjen varit däckade här hemma. Det började med Camilla, sen jag och stackars Alma blev oxå drabbad. Det var ingen höjdare i alla fall men nu är vi bara hostiga. Alma stackaren hostar så hon spyr ibland inte roligt alls att se, men efter det brukar hon bli en liten bus-Alma full med energi??? konstigt!
Idag har vi i alla fall varit på utflykt för första gången 2009, vi var på kupolen och köpte special kaffe i present åt farfar som fyllde år igår. Vi åkte givetvis hem till fammo och fafa med den sedan där vi fick mat och fika, kaffet var jätte gott.
¤¤¤
Under de här 6 dagarna vi har varit hemma har vi hunnit titta på 9 filmer som vi hyrt, samt ca 3-4 filmer som gått på tv! Man har inte blivit utsatt för mycket friskluft inte =)

Här är filmerna i MIN brahetsrangordning och mycket kort argument varför:
(klicka på filmtiteln för att få mer info)
  1. Wall-e, jag bara älskar animerat!
  2. Kung fu panda, jag bara älskar tecknat!
  3. Barnhemmet, thriller på spanska men bra i alla fall
  4. Indiana jones och kristalldödskallens rike, vi såg den på bio annars hade den varit högre på den här listan
  5. Det som händer i Las Vegas stannar i Las Vegas, ganska underhållnde när man är sjuk
  6. Transsiberia, den här såg vi först tyckte den var bra när jag tittade på den med de ovan för här var bättre bara
  7. arkiv x - I want to believe, jag bara hatar att den där Scully måste ifrågasätta ALLT och ALDRIG tro på Fox Mulder, hatade serien och hatar nu mera oxå filmen (tack vare Dana Scully)
  8. smother, skit film skulle vara komedi skrattade inte en gång
  9. The Love Guru, barn film skulle och vara en komedi men är för barnslig.

Filmerna som vi såg på tv orkar jag inte ens ha med på listan.

Host host, ha det bra till imorrn

Inga kommentarer: