2009-01-16

Besök på jobbet!

Men nu har det gått två dagar igen det här är inte bra. Ni läsare kanske tappar intresse när jag inte skriver varje dag =) Igår så var vi ute och åkte pulka i 1cm ny snö. Det gick så där måste jag säga, man drog pulkan mest på det underliggande gruset. Men Alma tyckte det var roligt i alla fall. Sen gjorde vi oss en "shopping runda". Först åkte vi till ÖB och tittade köpte ett shampoo och en dricka (coca cola 2liter, intresse bollen studsar väldigt fort nu) sen var vi in på plantaget och tittade. Vi kollade om vi skulle köpa någon fin blomma till mamma men tyvärr var det inget snyggt i den prisklassen vi hade tänkt oss, men det är ju tanken som räknas (puss älskling). Efter det tänkte vi göra kupolen alá mamma, med cafe latte och hela medevitten. Med små ändringar förstås istället för att titta på kläder gick vi och tittade på dataspel (Alma somnade direkt) alla spel var för dyra så då gick vi in och handlade på ica. Hundmat, blöjor och röda vindruvor. Alma älskar rödavindruvor utan kärnor hon rent ut skriker när de tar slut så då får man gott.
¤¤¤
Idag har jag varit och hälsat på på jobbet, de flesta undrade om jag längtade tillbaka och det kan jag tala om att jag saknar personerna mer än själva jobbet. Så det var jätte kul att träffa allihopa runt fika bordet (kan ju inte skriva annat nu när det visar sig att några följer den här bloggen =)) Men det är oxå helt sant. Min badmintonpartner har fått förbud att spela mer tills han fått operation (men om ni kommer ihåg mitt första inlägg så fick han ju stryk vilket kanske fortfarande sitter i hihi). Nu får vi ta in tredje reserven dvs. Erik Spolander, han har inte fått stryk ännu så han ställer upp.
Nyss så visade pappa mig något otroligt har ni beställt en katalog med posten på sistone? Han beställde en katalog från märklin så här ser den ut! kolla in frimärkssamlingen de skickade med.


Det är 122 spänn på klistrat här inte dåligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu går det att lägga in kommentarer!