2009-01-22

Hemma igen

Det gick jätte bra att ha Alma med sig till Stockholm hon är så snäll. Hon grät inte en enda gång fast hon satt fast i en bil i 5 timmar (tur och retur).
Vi hade i alla fall roligt hemma hos faster och gick runt och busade. Tittade på akvariefiskar och de hade två nallebjörnar som rörde sig som Alma tyckte väldigt mycket om.
Vi skulle åka och hämta Linda (kusin) på skolan före lunchen och då var det värsta på draget i huset bredvid. Säkert 5 poliser 2brandbilar och en ambulans, vet inte vad som har hänt men det luktade bränd plast. De ska alltid showa till det när man är i Stockholm hihi.
¤¤¤
Sen skulle vi hämta Camilla i Bromma klockan 2, men de var försenade så vi gick på Bromma zoo. Det var den största djuraffär jag varit in i. Alma tyckte speciellt om att titta på kaninerna och fiskarna.
Innan vi kunde lämna storstaden helt så fick vi ju lov att gå en runda på IKEA oxå. Men det blev inte så mycket handlat där (den här gången).
Alma har nu även varit på "LAPPENS" för första gången, 1.2år gammal. Hon fick en hel kokkorv och tyckte det var jätte gott. Själv åt jag en "bigstar" men pommes och räksallad.
Jag orkade äta lite i hörnet på pommfritten om ni läser det här och inte vet vad "Lappens" i Hedemora är så förstår ni nog inte varför. Men då tipsar jag om att åka dit och prova själv.
¤¤¤
Jag har blivit Hans-Erik Hellberg's personliga support de sista dagarna. H-E Hellberg är en författare som har skrivit många barnböcker, en julkalender i TV och skrivit mycket kåserier i tidningarna. Största orsaken till att jag får göra det är för att han är granne med min mamma och pappa.
¤¤¤
Grattis Katarina till jobbet! det var roligt att du fick det.

Inga kommentarer: